0 Ft
0 Ft
Keresés

Babák és az alvás

Áttekintés arról, hogyan alszanak a csecsemők, és hogyan segíthetsz neki, hogy jobban aludjon.

baba kiságyban

A baba életének első éve számos mérföldkővel van teli. 

A rendszeres éjszakai alvás lehet az, amit szülőként a legjobban vársz.

Beletelhet egy kis időbe, amíg megszokod az új baba alvási rutinját, és megtanulod, hogyan segítheted elő babád egészséges alvását. Természetes, hogy kérdéseid vannak azzal kapcsolatban, hogy mi tekinthető normális alvási szokásoknak, és milyen változások következhetnek be gyermeked életének első 12 hónapjában.

Babák és az alvás: Mennyi alvásra van szükségük a babáknak?

Az alvási szokások megváltoznak a baba életének első évében, beleértve a szükséges alvási órák számát, valamint a nappali és éjszakai alvási periódusok időtartamát.

  • 0-3 hónapos: Normális, hogy az újszülöttek 14-17 órát töltenek alvással a nap 24 órájából. A szoptatott csecsemőknek általában gyakrabban kell enniük, körülbelül 2-3 óránként. Ne aggódj, ha babád alvási szokásai nem egyeznek az előrejelzésekkel, mivel ezek az adatok az első 4 hónap előtt változhatnak.
  • 3-6 hónapos: Körülbelül 3 hónapos kortól kezdve a csecsemők napi alvásszükséglete 12-15 órára csökken. Ekkortájt az alvási idő is elkezd hosszabb órákká nőni, mivel a babák tovább bírják etetés nélkül. Valamikor ebben az időszakban a legtöbb baba elkezdi átaludni az éjszakát , bár vannak kivételek a szabály alól.
  • 6-12 hónapos:6 hónapos koruktól kezdve a csecsemők egész hosszú órákat alszanak éjszaka. Más problémák azonban, mint például a fogzás, a növekedési rohamok, a betegségek vagy az alvászavarok, éjszakai ébredéshez vezethetnek. 
 

Az alvás elengedhetetlen az emberi fejlődéshez. 

Alvás közben az agy intenzív tevékenységet él át, ami megteremti az alapjait tanulásunknak és fejlődésünknek, beleértve viselkedésünk, érzelmeink fejlődését, és az immunrendszer erősödését is. 

A csecsemőkori rossz alvás problémákhoz vezethet, ami kapcsolatos lehet a kognitív teljesítménnyel, szociális készségekkel, elhízással és életminőséggel később gyermekkorban.

A baba általában sírással, ásítással vagy a szemének dörzsölésével tudatja veled, hogy készen áll aludni. Ezekkel a jelzésekkel létrehozhatja a számukra megfelelő ütemezést. 

 A reális cél az, hogy segítsd a babát folyamatosan aludni egész éjszaka, mire eléri első születésnapját. 

Ahogy kisgyermekekké és iskoláskorú gyerekekké cseperednek, alvásigényük egyre jobban hasonlít a felnőttekéhez.

Álmos baba

Babák és az alvás: Hogyan segíthetsz a babának elaludni (és aludni)?

Következetes rutin felállítása kulcsfontosságú ahhoz, hogy a baba megtanulja átaludni az éjszakát . 

Az első néhány hónapban a baba alvási ütemtervét nagyrészt az étkezési szokásai határozzák meg. Azonban ahogy nőnek, egyre hosszabb időt tudnak eltölteni az etetések között. Ezen a ponton elkezdheted betartani a nappali-éjszakai menetrendet.

Annak érdekében, hogy segíts babádnak egészséges ritmust kialakítani , kezd azzal, hogy gondoskodsz arról, hogy a baba sok napfényt és stimulációt kapjon a nap folyamán. 

Míg a fiatal csecsemőknek napközben több szunyókálásra van szükségük, kísérletezhetsz egy olyan szunyókálási ütemezés megtalálásával, amely eléggé fárasztó a baba számára ahhoz, hogy éjszaka anélkül tudjon aludni, hogy túlfáradna.

Lefekvés előtt próbálj megnyugtató légkört teremteni, és minden este ugyanazt a lefekvés előtti rutint hajtsd végre. A következő rituálék segíthetnek babádnak az éjszakát az alvással társítani:

  • Fürdés
  • Pelenkacsere és pizsamába öltöztetés
  • Mese olvasás
  • Altatódal éneklés
  • Esti etetés
  • Jóéjt puszi
  • A lámpák lekapcsolása
  • A hőmérséklet csökkentése
  • Csendes környezet kialakítása
 

Az egészséges alvási szokások kialakításának fontos része a baba számára, hogy megtanítsd őt arra , hogy önállóan aludjon el. 

Sok baba megnyugtatónak találja, ha ringatják vagy ölelgetik, de a legjobb, ha lefekteted a babát, mielőtt ténylegesen elalszik. Így kevésbé lesz ideges, ha éjszaka felébred, és te nem vagy ott, és nagyobb valószínűséggel alszik el anélkül, hogy szüksége lenne a segítségedre.

síró baba

Babák és az alvás: Mi a teendő, ha a baba nem alszik jól

Minden baba más, ezért ne aggódj, ha babád nem tartja be az összes szabályt. 

Bár normális, hogy az újszülöttek többször felébrednek az éjszaka folyamán, ne habozz beszélni gyermekorvossal, ha kérdéseid vannak a baba alvási szokásaival kapcsolatban.

Ha a baba sírásra ébred, és néhány perc múlva nem alszik vissza, akkor lehet, hogy éhes, kényelmetlenül érzi magát, vagy pelenkát kell cserélned. 

Gyorsan és csendesen gondoskodj a szükségleteiről, ha lehetséges, használj éjszakai lámpát. 

Megnyugtathatod az aggódó babát, ha megpaskolod, vagy mondasz néhány megnyugtató szót, de próbáld meg, hogy nem veszed ki a kiságyból, hacsak nem feltétlenül szükséges.

Ha sok szeretettel és figyelemmel látod el a babádat napközben, és éjszaka önállóságra bátorítod, az enyhítheti a szeparációs szorongást . 

Nem ritka, hogy a csecsemők időnként visszatérnek a szabálytalan alvási ütemtervhez. 

Ezek az alvási regressziók az egészséges csecsemőkor normális (és gyakran átmeneti) részét képezik, és előfordulhatnak fogzás, betegség, növekedés, változó alvás miatt, vagy amikor új készségeket tanulnak, például beszélni vagy járni.

Ha új szülő vagy, első kézből fogod tudni, milyen nehéz elaltatni a babát, ha magad is kialvatlannak érzed magad.  

Ne félj családtagjaidhoz és barátaihoz fordulni segítségért a baba gondozásában, ha úgy érzed, túlterhelt vagy.

 

alvó baba

A baba a szerelmet erősebbé, a nappalt rövidebbé, az éjszakát hosszabbá, a pénztárcát kisebbé, az otthont boldogabbá, a ruhát gyűröttebbé, a múltat semmissé és a jövőt tartalmasabbá teszi.

Válogass a gyermek párnák közül. 

0
    0
    Kosár
    A kosár üresVásárlás
      Szállítási díj kiszámítása
      Felhasználom a kupont